martes, 12 de mayo de 2015

IDEOLOGÍA: PEL.LÍCULA "LA OLA"

Fent referència al passat tema 4 que hem abordat en classe, recordarem una pel.lícula que feia temps que havía vist i que té molta relació en aquest tema, en la present pel.lícula el que comença com un experiment acaba per ser un moviment real, la Pel.licula rep el nom de la "OLA"  

Així doncs, "la OLA" està inspirada en els fets que van tindre lloc en una escola de secundaria de California, el professor d'Història va tindre que interrumpir el seu projecte amb el que pretenía demostrar als seus alumnes que encara era posible el retorn d'un sistema totalitari. D'aquesta manera el experiment per part del mestre d'història va cobrar vida i els alumnes de l'escola es van unir a ell, els alumnes estàven entusiasmats, fins i tot es van ficar nom, van millorar la seua iniciativa superant les diferencies socials, es van implicar en el diseny d'un símbol gràfic i per acabar de formar aquesta nova corrent ideològica i com a colofó, adoptaren un uniforme comú i un salut propi.

Tornant al líder del grup, existeix un efecte de fascinació entre el mestre d'història i el grup, el professor fins i tot arriba a sorprendre per la obediencia dels seus alumnes a les seues ordres i preocupat, decideix ficar fí a la experiencia convocant a tots a una amplia reunió, per a aquesta ocasió tots van vestits igual amb el mateix uniforme i esperen vore el seu desig realitzat, es a dir, el surgiment oficial de un nou moviment a una escala superior a la de l'escola, així doncs front la nova idea del mestre, els alumnes es troben desilusionats aribant més en enllà del que ningú havía imaginat.

Per últim, LA OLA es creada com una ideología igualitaria per la ilusió grupal, aquesta ilusió grupal de la que parle es un mecanisme de defensa front la exclusió de lo diferent, així doncs les diferencies entre alumnes desapareixen i es crea l'ilusió de que tots es troben igualats front un objectiu comú, pero en el moment de la reunió el mestre cau del seu lloc de Ideal i amb ell també les relacions amb l'alumnat amb un fatal desenllaç.

D'aquesta manera es forma es configura una nova forma de vore, comprendre i pensar sobre la realitat, es a dir, una nova ideología a partir d'un experiment, 

No hay comentarios:

Publicar un comentario