domingo, 19 de abril de 2015

EL VALOR EDUCATIU DEL MOVIMENT

Com a arrel de llegir el article "Sobre el valor educativo de los contenidos de la educación física" de José Devís i Carmen Peiró i fer un xicotet debat en classe sobre alguns aspectes que s'abordaben en el article, passaré a comentar alguna cosa. 

Desde la història, amb l'inici de la educació física, gran mena de metges, professors... han fet referència a la gran quantitat de motius positius pe'ls que realitzar esport / educació física. Alguns feien referència a la salut, altres a l'esport com a vía de socialització... aquest tipus de argumentacions, sobretot les socialitzadores feien referència a la "Pràctica" com a formadora del caràcter i personalitat de la persona. Per tant, parlem que la educació física es convertix en educació a través de lo físic 

Pero a partir de 1960 i amb contribucions com la de Peter Arnold, la qual va proposar una nova concepció per a la educació física basada en el valor intrìnsec del seu coneixement, arribem pues a una concepció molt més recent de l'educació fisica en tres dimensions:


- La educació sobre el moviment, recull els coneixements de diferents corrents com són la Kinesiología, la fisiología del exercici, la biomecánica, la història de l'activitat física... 







- La educació a través del movient, recau més en el desenvolupament estètic i moral, la salut, la socialització o la ocupació del temps lliure. 







- La educación en movimiento, és tracta de alguna cosa valiosa en si mateix perqué permiteix a la persona autorealitzar-se i autoconeixer's que sols es pot produir amb la participació activa 



D'aquesta manera Arnold justificaria el caràcter educatiu del moviment, des de tres postures diferents en funció del seu valor intrínsec, però cal recalcar que els valors educatius dels continguts (quan parlem de l'educació física / esport) no es troben en ells mateixos, sino en la valoració, i açó depèn de la intenció amb la que ensenyem. 
Així doncs he tret en clar després de llegir el capítol que no podem dixar la pràctica i els continguts que hem pensat amb un desenvolupament purament espontàni, hem de tindre la intenció de afavorir un valor educatiu. 

"Los contenidos de la educación física dejarían de ser educativos si su práctica se opone a las misiones o metas de la profesión de la educación física" José Devís  D'aquesta manera fem referència a la importància de la intenció que abans he parlat .

Aquestos han sigut els aspectes que més importancia he observat en l'article i hem parlat a classe, espere els vostres comentaris sobre algún que no haja tingut en compte. Salutacions 






1 comentario:

  1. Com bé diu el text hem de plantejar les activitas per a que els alumnes aconsegueisquen uns objectius previs que hem establert ja que així els estarem educant. I aço no seria possible sense el que tu dius, no deixar que les activitats es desenvolupen espontàneament si no portant-les pel camí adequat per assolir els objectius marcats

    ResponderEliminar